Kalba ekspertai

„Mano BŪSTAS“ avarinė tarnyba: svarbiausia – operatyvumas

Užsikimšusi kanalizacija, dingusi elektra, problemos su vandens tiekimu – tai dažniausi iškvietimai, į kuriuos vyksta „Mano BŪSTAS“ avarinės tarnybos ekipažai. Visą parą budintys specialistai privalo būti budrūs, kadangi laiku lokalizuota avarija gali padėti išvengti didesnių nuostolių. „Kalba Alytus“ teiraujasi ekspertų, kiek šiemet avarijų įvyko Alytuje bei, kokios priemonės galėtų padėti sumažinti jų skaičių?

Svarbu operatyvumas

Tiek eilinėmis darbo dienomis, tiek ir šventinėmis, „Mano BŪSTAS“ avarinės darbuotojai Alytuje budi visą parą.

„Mano BŪSTAS“ Kauno regiono bei Alytaus apskrities vadovė Jolanta Volteraitytė pasakoja, kad avarinės tarnybos ekipažai įvykus nelaimei, reaguoja operatyviai ir profesionaliai. Dieną ir naktį budintys avarijų likviduotojai per metus vyksta į beveik tūkstantį iškvietimų, šiemet Alytaus mieste buvo užfiksuota 1080 gedimų.

Vadovės teigimu, dažniausiai tenka tvarkyti užsikimšusią kanalizaciją bei vamzdynus (560 vnt), remontuoti elektros (175vnt. ), bei kitus bendrastatybinius (stogai, durys, vartai sienos – 100 vnt.) gedimus.

Visą parą Alytuje budi vienas avarinės automobilis. Vadovė patikina, kad mieste esant tokiam kiekiui – 120 administruojamų namų, vieno ekipažo tikrai pakanka. Svarbiausia, kad ryte darbuotojų pamaina keičiasi, tad  gyventojai nei akimirkai nepaliekami be priežiūros.

„Jei jūsų daugiabutyje netikėtai įvyksta avarija, galite apie tai pranešti trimis būdais. Pirma, skambinti „Mano BŪSTAS“ klientų aptarnavimo centro numeriu 8 700 55 966, antra, pranešti apie įvykį per mobiliąją programėlę „eBŪSTAS“, trečia, tinklalapyje www.ebustas.lt rasti live chat skiltį ir parašyti, kas nutiko“, – informavimo apie nelaimę ar gedimą būdus vardija „Mano BŪSTAS“ klientų aptarnavimo centro vadovė Neringa Miškinienė.

Prevencinės priemonės

Anot J. Volteraitytės, tokios avarijos kaip trūkę vamzdžiai ar užsikimšusi kanalizacija, itin dažnas reiškinys senesnės statybos daugiabučiuose. Visgi, ji atkreipia dėmesį į tai, jog neretai tokių avarijų gyventojai galėtų išvengti arba bent pagreitinti jų likvidavimo darbus.

„Mano BŪSTAS“ avarinės tarnybos darbuotojai, kasdien keliaujantys valyti užsikimšusių vamzdžių, sako, kad daugiabučių kanalizacijose galima rasti visko: nuo smulkiausių higienos priemonių iki didesnių atliekų.

Jeigu matote, jog kanalizacijos vamzdžiais vanduo nubėga sunkiai, pastatų priežiūros specialistai pataria imtis veiksmų ir užkirsti kelią didesnėms problemoms. Kanalizacijos vamzdžių valymui patariama naudoti specialią pompą ar buitinės chemijos priemones.

Trūkę vamzdžiai gyventojams sukelia ne tik nepatogumų ir kelia stresą, bet ir paplonina pinigines. Mat jei viename bute įvyksta avarija, kaip taisyklė, tai skaudžiai pajunta ir kitų tame pačiame name esančių butų gyventojai.  Tarkime, trūko vamzdis jūsų vonioje – tokiu atveju užliejamas ne tik jūsų butas, bet ir jūsų kaimynai. Šios nelaimės galima išvengti laiku renovavus vamzdynus.

„Dažnai tenka remontuoti bendro naudojimo vamzdynus, esančius butuose. Tačiau gyventojai atsisako įsileisti meistrus arba apskritai nepavyksta rasti šeimininkų. Žmonės savo buto duris atveria tik tada, kai kaimynai jau būna užlieti. Todėl norėtųsi, kad gyventojai atsižvelgtų į mūsų pastangas užbėgti nelaimei už akių ir pritartų siūlymui keisti susidėvėjusius vamzdžius, nes tai investicija į ramią ir saugią ateitį“, – akcentuoja J. Volteraitytė.